יחס הסובייקט להתענגות?
"כך, כפי שמילותיו של לאקאן מציינות בבירור, עבור הפסיכואנליזה הנדמה [סמבלנט] הוא, מעל הכול, קונספט אופרציונלי אשר מאפשר לנו לתפוס משהו מהיחס של הסובייקט להתענגות וזה משהו שלאקאן אומר בבירור ב-Encore, שם הוא מצהיר כי: "אפשר לשאול, לעורר, להתחקות ולפרט אודות ההתענגות רק על בסיס נדמה." [1]
זמן-מה מביט נוכח עגה זו, 'יחס הסובייקט להתענגות', ודו': כי ייכן הסובייקט יחסים עם התענגות? איה יחס זה מגולם? בין המסמנים? במסמנים? בשיסועו של הסובייקט? בשלמותו הסובייקטיבית?
גדר חיה אינה תוחמת יחס-מר זה, כהיה; אינו. נגוע הסובייקט בהתענגות.
* * * * *
קר-י-א/ע-ה.
נגס זיז-שיניו ביצועו, נגוז מַדְוְךָ –
תשוקת קראים, אינה קריעה.
"הנאת הטקסט אינה הנאת החשפנות הגופנית או המתח הנרטיבי. במקרים אלו, אין קרע, אין קצה: חשיפה הדרגתית: הריגוש כולו מוצא מקלט בתקווה לראות איבר מיני (חלומו של ילד בית ספר) או בידיעת סוף הסיפור (סיפוק הנובלה)." [2]
מצא קרע קרא.
* * * * *
מוזר-אות
מראה עברית זרה כזורה מראה עבר,
אינו מן האות, מן הרגיל.
"היחסים המוזרים בין הסובייקט הכותב את הספר והסובייקט של הספר" [3]
מוזר הזרות בין הכתוב והכותב,
מוזר-אות.
* * * * *
הבעאה!
"אובייקטים של הבעה אינם מושגים ישירות, אלא רק דרך התיווך של מדיום." [4]
בצעקת הכתוב מובעא, אות אות, דובראות נאקה.
[1]
מתוך "Semblants & Sinthome", ב-NLS-Messager 635, Towards the WAP Congress 2010
[2]
רולאן בארת', הנאת הטקסט, עמ' 10 במהדורה האנגלית.
[3]
דרידה, כתיבה והבדל, עמ' 25 במהדורה האנגלית.
[4]
ניקולס אברהם, Rhythms: On the Work, Translation and Psychoanalysis, עמ' 12 במהדורה האנגלית.
התמונה מתוך:
"Aeneas in der Unterwelt" by Frans Francken the Younger (~1600)
אלומת קצירות קטנות מטקסטים מאתגרים.
הנגשת אתר האינטרנט שלנו לאוכלוסיות עם מוגבלויות הינה חשובה עבורנו, ולכן התקנו רכיב נגישות ייעודי באתר זה בכדי לאפשר לכלל האוכלוסיה לגלוש באתר.
למרות מאמצנו הרבים להנגיש את כלל האתר שלנו, יתכן ולחלק מהגולשים גלישה באתר זה לא תהיה אופטימלית. נשמח אם תצרו עימנו קשר במקרה זה.
רכיב נגישות מתקדם זה נבנה למערכת וורדפרס (Wordpress), על-ידי Webion - בניית אתרים.
ניתן להוריד רכיב נגישות זה בחינם באתרנו, ומומלץ להשתמש בו בתהליך בניית אתרים לעסקים.